سئو و بهینه سازی سایت

سئو (Search Engine Optimization) یا به ترجمه‌ی فارسی بهینه‌سازی موتور جستجو، مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی است که برای بهبود رتبه و نمایش یک وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداختی) موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یا یاهو به کار می‌رود. هدف اصلی سئو، افزایش میزان ترافیک ارگانیک (غیرپرداختی) وبسایت و بهبود رتبه آن در صفحه نتایج جستجو است.

سئو به دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شود:

✔ سئو داخلی (On-Page SEO) 

✔ سئو خارجی (Off-Page SEO)

سئو داخلی شامل بهینه‌سازی عوامل مستقیم و مرتبط با خود وبسایت است. این شامل عناصری مانند استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا، بهینه‌سازی ساختار صفحه، بهبود سرعت بارگیری وبسایت، استفاده از برچسب‌های HTML مناسب (مانند برچسب‌های H1، H2 و …) و بهبود تجربه کاربری است.

سئو خارجی شامل فعالیت‌هایی است که خارج از وبسایت صورت می‌گیرد و بر هدف افزایش اعتبار و ارتباطات خارجی وبسایت تمرکز دارد. این شامل ساخت لینک‌های برگشتی (Backlink) کیفی و مرتبط، حضور در رسانه‌های اجتماعی، بازنشر محتوا، نظرسنجی و دیدگاه سنجی و تبلیغات آنلاین است.

با استفاده از تکنیک‌های سئو، می‌توان رتبه و نمایش یک وبسایت در نتایج جستجو را بهبود بخشید و در نتیجه، ترافیک وبسایت را افزایش داد.

خدمات سئو سایت و بازاریابی محتوا

✔ بهینه سازی وب سایت بر اساس قوانین و استاندارد های سئو

✔ بهینه سازی محتوای صفحات اصلی سایت

✔ استراتژی تبلیغات دیجیتال 

✔ بهینه سازی فایل های CSS و جاوا  اسکریپت

✔ کم کردن حجم صفحه

✔ ساخت و بهینه سازی سایت مپ

✔ ساخت و بهینه سازی فایل ربات گوگل

✔ کاهش درخواست های سرور

✔ اصلاح ساختار URL ها

✔ آنالیز رقبا

✔ افزایش ترافیک سایت

✔ پیاده سازی ساختار پیلار کلاستر صفحات

✔ رتبه گرفتن کلمات در صفحات گوگل

✔ ایجاد سوشال سیگنال

✔ بهینه سازی و افزایش بودجه خزش سایت

✔ پیاده سازی سئو محلی

✔ آنالیز عملکرد سئو وب سایت

✔ تولید و بازاریابی محتوا

✔ راهکارهای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی

✔ بهینه سازی و سئو تمام تایتل های صفحات

✔ تولید محتوای سئو شده

✔ تدوین استراتژی محتوایی

✔ بررسی سرعت سایت

✔ نصب و آنالیز آنالیتیکس در صورت نیاز

✔ برطرف کردن خطاهای موجود در سرچ کنسول

✔ نصب و آنالیز سرچ کنسول به شکل ماهیانه

✔ گزارش رتبه کلمات کلیدی (هر 3 ماه)

✔ ایجاد سوشال سیگنال

✔ پیاده سازی amp

✔ آماده سازی اسکیما

✔ امنیت سایت

✔ پیاده سازی تگ منیجر برای ردیابی بهتر

✔ بهینه‌ کردن سایز و حجم عکس ها

✔ لینک سازی خارجی

✔ تولید محتوای رپورتاژ

✔ لینک سازی داخلی

✔ بک لینک سازی

✔ پیاده سازی LSI ها روی مقالات و صفحات

✔ تحقیق کلمات کلیدی برای وبلاگ و مجله

✔ تحقیق کلمات کلیدی برای محصولات

✔ پیاده سازی لانگ تیل در مقالات

✔ ایجاد و اصلاح عکس ها با فرمت یکسان

✔ رتبه گرفتن کلمات در صفحات گوگل

✔ صفحه سازی برای لندینگ های مهم

✔ طراحی تصاویر گرافیکی اختصاصی برای تصویر اصلی مقالات جدید

✔ رفع ارور های سایت

✔ اجرای تقویم محتوایی

✔ گرفتن کلیک و ایمپرشن (Impression)

سایت های ریسپانسیو:

یک سایت ریسپانسیو (Responsive Website) سایتی است که طراحی و توسعه شده است تا به طور انعطاف پذیر و بهینه بر روی دستگاه‌ها و صفحات مختلف نمایش داده شود. این نوع طراحی وب، سایت را به صورت خودکار و بهینه با توجه به ابعاد صفحه نمایش دستگاه کاربر تغییر شکل می‌دهد تا محتوا به درستی نمایش داده شود.

وقتی کاربر سایت را در یک دستگاه موبایل، تبلت، یا رزولوشن متفاوتی از کامپیوتر مشاهده می‌کند، طراحی ریسپانسیو می‌تواند طرح بندی صفحه، فونت‌ها، تصاویر و عناصر دیگر را بهینه کند تا سایت به درستی و با قابلیت خواندن و استفاده مناسب نمایش داده شود.

با استفاده از تکنولوژی‌های مختلفی مانند HTML5، CSS3 و JavaScript، سایت‌های ریسپانسیو می‌توانند به طور دینامیک عناصر صفحه را تنظیم کرده و نمایش آنها را بر اساس نیاز دستگاه کاربر تغییر دهند. به عنوان مثال، در یک سایت ریسپانسیو، منوی ناوبری ممکن است در نسخه دسکتاپ به صورت افقی نمایش داده شود، اما در نسخه موبایل به صورت عمودی و کشویی ظاهر شود تا در فضای کوچکتر صفحه بهتر قابل دسترسی باشد.

سایت‌های ریسپانسیو دارای مزایایی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا با تجربه کاربری بهتری از سایت برخورد کنند، بدون اینکه نیازی به بزرگنمایی و جابجایی افقی صفحه داشته باشند. همچنین، سایت‌های ریسپانسیو در موتورهای جستجو بهبود قابل توجهی در جایگاه سئو و نمره بارگذاری صفحه می‌توانند داشته باشند.

مطالعه بیشتر

اهمیت سئو سایت

بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو، در واقع این امکان را برای شما فراهم می کند که رتبه بهتری در گوگل کسب کرده و در نتایج اولیه گوگل نشان داده شوید. زمانی که وب سایت شما در نتایج جستجوی کاربران نشان داده شود، نرخ کلیک افزایش یافته و در نتیجه میزان فروش سایت نیز افزایش می باید. بنابراین می توان گفت پیاده سازی اصول سئو، به طور مستقیم در میزان فروش شما موثر است.

افزایش ترافیک و بازدید سایت با سئو

با سئوی وب سایت، اعتبار کلی سایت افزایش یافته و در نتیجه با بهبود رتبه شما در گوگل، بیشتر هم دیده خواهید شد و کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه می کنند. همین امر ترافیک و میزان بازدید عمومی سایت را نیز افزایش می دهد.

برند سازی با سئو

زمانی که سایت شما در نتایج گوگل نشان داده شود، اعتبار و شهرت سایت در زمینه تخصصی کارتان افزایش می یابد و نام سایت شما در ذهن مخاطب می ماند. همین امر در برند سازی شما بسیار موثر است.

سئو با اثر پایدار و طولانی مدت

با بهینه سازی سایت، میزان بازدید سایت شما به صورت طبیعی افزایش می یابد و دیگر به سادگی به جایگاه قبلی خود باز نمی گردید. در حالیکه افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات به هر روشی، موقتی بوده و پس از قطع تبلیغ با افت شدید بازدید کننده روبرو می شوید.

بهتر دیده شدن سایت در گوگل

با بهینه سازی ساختار وب سایت، صفحات سایت شما به نحوی اصلاح می شود که برای کاربر در دسترس تر باشد و توسط موتور جستجو گوگل راحت تر پیدا شود. زمانی که وب سایت شما در گوگل بیشتر نشان داده شود، بازدید کنندگان سایت نیز بیشتر خواهد شد.

سئو سایت به چه مواردی بستگی دارد؟

سئو سایت به چندین عامل بستگی دارد که در کل می‌توان آنها را به دو دسته‌ی عمده تقسیم کرد: عوامل داخلی (On-Page SEO) و عوامل خارجی (Off-Page SEO).

عوامل داخلی سئو (On-Page SEO) شامل موارد زیر می‌شوند:

1. کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با محتوای سایت در عنوان صفحه، عنوان هدینگ‌ها، متن‌ها و توضیحات متا مهم است.

2. ساختار URL: استفاده از URL‌های سئوی و قابل خواندن که شامل کلمات کلیدی مهم صفحه باشند.

3. محتوا: ارائه محتوای مناسب و مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر، استفاده از عنوان‌ها و زیرعناوین مرتبط، تنوع و جذابیت محتوا، طول مناسب متن و استفاده از لینک‌های داخلی برای ارتباط دادن صفحات مختلف سایت با یکدیگر، برخی از عوامل مهم در سئو محتوا هستند.

4. عنوان و توضیحات متا: استفاده از عنوان صفحه (title tag) و توضیحات متا (meta description) مناسب که توضیح دهنده محتوا و کلمات کلیدی صفحه باشند.

5. بهینه‌سازی تصاویر: استفاده از نام فایل‌های تصاویر، متن جایگزین (alt text) و توضیحات مناسب برای تصاویر به منظور افزایش قابلیت دسترسی و سئویی آنها.

6. سرعت بارگیری: بهینه‌سازی سرعت بارگیری صفحات سایت تا تجربه کاربری بهتری ارائه شود و سایت در رتبه‌بندی گوگل بهبود یابد.

7. پاسخگویی موبایل: طراحی و بهینه‌سازی سایت برای نمایش بهینه در دستگاه‌

های موبایل و تطبیق با اندازه‌های مختلف صفحات موبایل.

عوامل خارجی سئو (Off-Page SEO) شامل موارد زیر می‌شوند:

1. لینک‌های برخوردار: تعداد و کیفیت لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند.

2. رتبه‌بندی لینک‌دهنده: معتبریت و اعتبار سایت‌ها و صفحاتی که به سایت شما لینک می‌دهند.

3. حضور در رسانه‌های اجتماعی: فعالیت و حضور مناسب در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ارتباط با مخاطبان و جلب توجه آنها.

4. امتیاز اجتماعی: تعداد و کیفیت اشتراک گذاری‌ها و بوکمارک‌های اجتماعی بر روی محتوا و صفحات سایت.

5. نشانه‌های اجتماعی: نظرات، بررسی‌ها، امتیازات و بازخوردهای کاربران درباره سایت و محتوا.

6. میزبانی و سرعت سرور: کیفیت و قدرت میزبانی سایت و سرعت بارگیری صفحات سایت.

سئو سایت

خدمات ویژه سئو

سئو سایت به چه مواردی بستگی دارد؟
سئو سایت
سئو سایت

علاوه بر عوامل داخلی و خارجی که در بخش قبلی ذکر شد، سئو سایت به موارد دیگری نیز بستگی دارد. در ادامه به برخی از این موارد می‌پردازیم:

1. تجربه کاربری: یکی از عوامل مهم سئو، تجربه کاربری است. سایت باید رابط کاربری مناسبی داشته باشد که ناوبری ساده، زمان بارگیری مناسب و طراحی پاسخگو برای دستگاه‌های مختلف را فراهم کند. همچنین، محتوا باید جذاب، مرتبط و مفید برای کاربران باشد و آنها را به سایت جذب کند.

2. اعتبار سایت: یکی از عوامل مهم در سئو، اعتبار سایت است. اعتبار سایت به معنای اعتماد و قدرت سایت در نظر گرفته شده توسط موتورهای جستجو است. این عامل به طور مستقیم توسط لینک‌های برخوردار و رتبه‌بندی سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، برای افزایش اعتبار سایت، لینک‌های برخوردار از سایت‌های معتبر و مرتبط دریافت کنید و به کیفیت محتوا توجه کنید.

3. سرعت بارگیری صفحات: سرعت بارگیری صفحات سایت یکی از عوامل مهم سئو است. کاربران انتظار دارند تا صفحات سایت به سرعت بارگیری شوند و هر تاخیری ممکن است باعث ترک کاربران و افزایش نرخ خروج شود. برای بهینه‌سازی سرعت بارگیری، می‌توانید از فشرده‌سازی تصاویر، کاهش تعداد درخواست‌ها، استفاده از شبکه‌های توصیفی (CDN) و بهینه‌سازی کدهای سایت استفاده کنید.

4. سازگاری با موتورهای جستجو: سایت باید سازگاری مناسبی با موتورهای جستجو داشته باشد تا بتواند در نتایج جستجوی آنها نمایش داده شود. بهبود سازگاری می‌تواند شامل استفاده از برچسب‌های ساختاری (Schema Markup)، فایل robots.txt، نقشه سایت (XML sitemap) و استفاده از استانداردهای SEO دیگر باشد.

5. راهنمایی‌های موتورهای جستجو: رعایت راهنمایی‌های سئو ارائه شده توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ نیز بسیار مهم است. این راهنمایی‌ها شامل مواردی مانند بهینه‌سازی محتوا، ساختار لینک‌ها، استفاده از تگ‌های متا و دیگر موارد است که به سایت شما در بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو کمک می‌کنند.

در نهایت، سئو یک فرایند پیچیده است و بسته به نیاز و وضعیت خاص هر سایت ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. بررسی رقبا، ارزیابی کلمات کلیدی، تحلیل داده‌های وبمستر و ارزیابی مداوم عملکرد سایت از مواردی است که در سئو موثر می‌باشد. با این اطلاعات و ابزارهای مناسب، می‌توانید بهبود سئو سایت خود را تحقق بخشید و در رتبه‌بندی موتورهای جستجو و جذب ترافیک بالا به سایت خود دست یابید.

مراحل اجرای خدمات بهینه سازی سایت

تحلیل و بررسی سئو سایت

تحلیل و بررسی سئو سایت

اولین مرحله از خدمات سئو سایت درتیم ما، بررسی وضعیت فعلی سایت است. به طور کلی عواملی مانند کیفیت محتوا، تعداد بک لینک های فعلی سایت، تگ های مخفی، صفحات زامبی و … در نتیجه سئو سایت تاثیر می گذارد. به همین دلیل ابتدا باید وضعیت فعلی سئو سایت را تحلیل کرده و بر اساس آنها استراتژی لازم را تعیین کنیم.

طراحی استراتژی سئو سایت

طراحی استراتژی سئو سایت

در گام بعدی باید یک استراتژی یا یک برنامه درست برای انجام مراحل سئو تدوین کنید. برای این کار باید رقبای کسب و کارتان، مخاطبان سایت، میزان بودجه ای که برای سئو در نظر گرفته اید و هر آنچه وب سایت شما نیاز دارد را مشخص کنید. سپس با توجه به پاسخ این سوالات و وضعیت فعلی سایت، بهترین استراتژی سئو را طراحی کنید.

سئو تکنیکال سایت

سئو تکنیکال سایت

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه خدمات بهینه سازی سایت انجام می شود، سئو فنی و تکنیکال سایت است. منظور از سئو فنی سایت، بهینه سازی url صفحات، از بین بردن لینک های شکسته، بهینه سازی کدنویسی سایت، بهینه سازی سرعت سایت و … است. پیش از هر اقدامی نیاز است که وضعیت فنی و تکنیکال سایت بهینه شود.

سئو داخلی و خارجی سایت

سئو داخلی و خارجی سایت

پس از سئو فنی سایت، نوبت به سئو داخلی و خارجی سایت می رسد. یکی از مهمترین اقدامات لازم در زمینه سئو داخلی، تولید محتوا است که باید بر اساس کلمات کلیدی حوزه کاری شما انجام شود. علاوه بر این، ساخت بک لینک های معتبر نیز از جمله مهم ترین اقدامات سئو خارجی سایت است که تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت دارد.

سوالات متداول سئو و بهینه سازی سایت

هیچ گونه پاسخ قطعی برای تخمین زمان وجود ندارد؛ اما اگر فعالیت های بهینه سازی سایت به صورت اصولی انجام شود، نتایج مناسب در گوگل بین 6 تا 12 ماه حاصل خواهد شد.

 

پس از سئو فنی سایت، نوبت به سئو داخلی و خارجی سایت می رسد. یکی از مهمترین اقدامات لازم در زمینه سئو داخلی، تولید محتوا است که باید بر اساس کلمات کلیدی حوزه کاری شما انجام شود. علاوه بر این، ساخت بک لینک های معتبر نیز از جمله مهم ترین اقدامات سئو خارجی سایت است که تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت دارد.

هزینه سئو بر اساس شدت رقابتی بودن کلمات کلیدی مد نظر شما محاسبه میشود. هر چقدر رقابت بر سر یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، هزینه سئو کردن آن نیز بیشتر خواهد بود.

سئو سایت یک تخصص بسیار حساس است. انجام آن توسط خودتان در صورتی که در این مورد تجربه ندارید، ریسک بزرگی است؛ چراکه در صورت بروز اشتباهات سئو موجب حذف کلی سایت و مطالب از گوگل می ‌شوید.

بله، در اکثر مواقع صورتی که گوگل سایت شما را جریمه کرده باشد، با تکنیک های تولید محتوا صحیح و بک لینک طبیعی، میتوان سریع تر سایت را از پنالتی خارج نمود و فرایند سئو را توسعه داد

یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبین وب سایت ها، رها کردن سایت پس از رتبه گرفتن آن است. آنها تصور می کنند اکنون که رتبه سایتشان در گوگل بهبود پیدا کرده است، کار تمام شده و برای همیشه در آن جایگاه خواهند ماند. اما باید به این نکته توجه کنید که روزانه وب سایت های زیادی به حوزه کاری شما وارد شده و برای رسیدن به صفحه اول گوگل تلاش می کنند. از طرفی الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر بوده و اگر طبق آن پیش نروید، به سرعت دچار افت رتبه خواهید شد. در نتیجه پس از آنکه به جایگاه مناسبی رسیدید، سایت خود را رها نکنید.