سئو محلی یا سئو لوکال
سئو لوکال (Local SEO) یک استراتژی بهینهسازی موتورهای جستجو است که برای بهبود رتبهبندی و نمایش وبسایت یا کسبوکار در نتایج جستجوی محلی مورد استفاده قرار میگیرد. هدف اصلی سئو لوکال، افزایش دیدا در محلیها است، به طوری که کاربرانی که در نزدیکی کسبوکار هستند و در جستجوی خدمات محلی هستند، به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. برخلاف سئو عمومی که بر روی بهبود رتبه و نمایش یک وبسایت در مقیاس گسترده تمرکز میکند، سئو لوکال متمرکز بر مکان جغرافیایی کسبوکار است. با اجرای استراتژیهای این سیستم، کسبوکارها میتوانند در نتایج جستجوی محلی بالاترین رتبه را برای کلمات کلیدی محلی و مرتبط با فعالیت خود داشته
توسط آن می توانید آدرس و مکان کسب و کارتان را در نتایج به نمایش درآورید تا کاربران به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند.
کاربرد سئو محلی
همانطور که می دانید لوکال سئو یا سئو محلی فرآیندی برای بهینهسازی سایت شما برای بهبود جایگاه آن در نتایج جستجوی محلی گوگل یا مکان جغرافیایی کاربران است. بنابرین شما می توانید با این اقدام ویژه نقشه و آدرس محل جغرافیایی خود را در گوگل به نمایش بگذارید و مشتریان بیشتری را برای خود فراهم کنید.
جست و جوی محلی برای چه کسانی مناسب است؟
همه کسب و کار هایی که یک به یک محل فیزیکی ختم می شوند نیاز به افزونه لوکال سئو دارند. برای مثال ، پزشکان ، شرکت ها ، کسب و کار های کوچک ، آرایشگاه ها و مزون ها و بسیاری از موارد دیگر … که نیاز به نمایش سریع محل فیزیکی و سئو محلی دارند. در واقع اگر شما از این ویژگی استفاده نکنید ممکن است درصدی از مشتریان خود را از دست بدهید. همه این موارد در هزینه سئو و بهینه سازی سایت تاشیر دارد.
سئو مناسب تر با سیستم سئو محلی:
نقشه های گوگل :
این قابلیت اضافی این را برای مشتریان شما آسان تر خواهد کرد که به راحتی محل فیزیکی شما را پیدا کنند و حتی با نقشه های تلفن همراه آن را مسیر یابی کنند.
آدرس شرکت :
افزونه سئو محلی با ساختار نشانه گذاری آدرس محل کسب و کار شما را بصورت متنی می تواند در گوگل به نمایش بگذارد.
ساعت کاری شرکت :
افزونه سئو محلی با ساختار نشانه گذاری ساعات کاری شرکت شما را نیز نمایش می دهد.
سیستم فروشگاه یاب :
فروشگاه یاب اجازه می دهد مشتریان به راحتی نزدیکترین محل شرکت شما را پیدا کنند.
عوامل مهمی که در سئو لوکال موثر هستند، عبارتند از:
- ایجاد یک صفحه وب با اطلاعات محلی کامل در وبسایت کسبوکار
- استفاده از عناصر ساختاری مثل مارکاپ شما و Schema.org برای توصیف دقیقتر اطلاعات محلی
- بهروزرسانی و حضور در دایرکتوریهای محلی و بررسیهای مشتریان
- بهینهسازی صفحات وب برای کلمات کلیدی محلی
- ایجاد پروفایل کسبوکار در سرویسهای نقشهبرداری محلی مثل گوگل مپس
- بهینهسازی موبایلی و سرعت بارگذاری وبسایت
- سئو محتوا برای جغرافیای محلی و موقعیت جغرافیایی
با اجرای استراتژیهای سئو لوکال، کسبوکارها میتوانند نتایج بالاتری در نتایج جستجوی محلی داشته باشند و به راحتی جذب مشتریان محلی را انجام دهند.